Dit project onderzoekt de vraag hoe je een MOOC (Massive Open Online Course) vormgeeft die de academische taalvaardigheid van studenten hoger onderwijs kan verbeteren.
In dit project ontwikkelen we een centraal EuropeesĀ punt waar iedereen die geĆÆnteresseerd is in 'blended mobility' terechtkan voor meer informatie, tools en concrete omschrijvingen van blended mobility courses en hoe je die opzet.Ā
BECERID is een Europees (Erasmus+ KA2) project waarin gewerkt wordt naar een Europese versie, en verschillende nationale versies, van de succesvolle blog Kleutergewijs. In deze blog schrijven lerarenopleiders wekelijks nieuwe blogberichten over onderzoek en innovatie in onderwijs, met extra aandacht voor diversiteit en sociale inclusie in de kleuterklas.Ā
Boekenhouder is een professionaliseringstraject-op-maat om de leescultuur enĀ de kwaliteit van het voorbereidend leesonderwijs in de kleuterklas te verhogen.
In het project COntent verdiepen we ons in de opportuniteiten die generatieve AI biedt voor de contentmarketeer en begeleiden we de Vlaamse kmo met de toepassing ervan binnen hun contentmarketingactiviteiten.
Dit project wil een antwoord bieden op de vraag: hoe kunnen we kmo's overtuigen dat data-smart ondernemen ook voor hen een haalbare kaart is om hun online conversie te optimaliseren?
In het project De leesscan 2.0 ontwikkelen we een leesscan, een digitale tool waarmee we leerkrachten basisonderwijs ondersteunen om hun leesonderwijs te versterken.
Met 'De stem van kleuters' verbeteren we via een lerarentraining de spreekkansen van kinderen met een lage sociaaleconomische achtergrond. Deze kleuters komen soms nauwelijks aan het woord in de klas. Via een observatie-instrument en coaching zullen kleuterleerkrachten de talige interacties zelf op het spoor komen en verbeteren.Ā
Onze studenten bundelen de krachten met landbouwers en experten om datagedreven oplossingen, in de vorm van een (demo)app, slim te combineren met hedendaagse landbouwuitdagingen rond klimaat, water, veerkracht en innovatief ondernemerschap!
In dit project zetten we in op de kwantiteit en kwaliteit van individuele spreekkansen bij kinderen die baat hebben bij extra taalondersteuning. Spreekkansen zijn niet gelijk verdeeld in veel klassen. Dat ontneemt sommige kinderen kansen om aan hun taalvaardigheid te werken. Via observatietools wakkeren we het urgentiebesef aan en geven houvast aan leerkrachten om de interactiekwaliteit met en tussen de kleuters te verhogen.