Odisee biedt een navorming aan voor leerkrachten biologie van het Secundair Onderwijs (SO), die onder andere aansluit bij het luik biotechnologieĀ van het leerplan biologie van de derde graad.
Ouderen in maatschappelijk kwetsbare situaties vinden niet steeds de weg naar lokale organisaties of programmaās die kennis, vaardigheden en attitudes rond gezonde levensstijl bij ouderen willen aanscherpen. Dit project zet daar op in.
Met Art-Ie, Artificiƫle Intelligentie Inspiratie, bieden we bedrijven de kans om op verschillende manieren een samenwerking met een kennisinstelling aan te gaan op het vlak van AI en zo belangrijke stappen te zetten in hun digitaliseringsproces.
Odisee brengt de reststromen van oplaadbare batterijen in kaart binnen vijf Vlaamse ziekenhuizen. We identificeren de huidige end-of-life strategieƫn en bepalen de grootste opportuniteiten om deze batterijen te hergebruiken in een hogere R-strategie.
We ontwikkelen een educatieve aanpak gericht op het versterken van de leerkracht om democratische vaardigheden in te oefenen in een superdiverse klas. We richten ons in de eerste plaats op het ontwikkelen van een context waar leerlingen zich āthuisvoelenā. Zo werken we aan āde democratische proeftuinā, een veilige omgeving waar jongeren het samenleven kunnen inoefenen.
CodesCools zijn basisscholen die 'computationele vaardigheden' een plekje geven in hetĀ aanbod naar hun leerlingen. Ze doen gratis en vrijblijvend een beroep op het aanbod van CodesCool om aan de hand van oefeningen en activiteiten te werken rond 21e-eeuwse vaardigheden.
Stimulating dialogue between partners on shared and involved parenting is the goal of this project. To this end, we are developing a web platform in cooperation with organisations with expertise in fatherhood, families and relationships.
In het project COntent verdiepen we ons in de opportuniteiten die generatieve AI biedt voor de contentmarketeer en begeleiden we de Vlaamse kmo met de toepassing ervan binnen hun contentmarketingactiviteiten.
CrossCare 2.0 is een grootschalig Europees programma waarbij acht Vlaamse- en Nederlandse zorgproeftuinen de ontwikkeling van nieuwe zorginnovaties in Vlaanderen en Nederland financieel en inhoudelijk ondersteunen.
In het project De leesscan 2.0 ontwikkelen we een leesscan, een digitale tool waarmee we leerkrachten basisonderwijs ondersteunen om hun leesonderwijs te versterken.
Onze studenten bundelen de krachten met landbouwers en experten om datagedreven oplossingen, in de vorm van een (demo)app, slim te combineren met hedendaagse landbouwuitdagingen rond klimaat, water, veerkracht en innovatief ondernemerschap!