We ontwikkelen een educatieve aanpak gericht op het versterken van de leerkracht om democratische vaardigheden in te oefenen in een superdiverse klas. We richten ons in de eerste plaats op het ontwikkelen van een context waar leerlingen zich āthuisvoelenā. Zo werken we aan āde democratische proeftuinā, een veilige omgeving waar jongeren het samenleven kunnen inoefenen.
Een groot potentieel in de verantwoorde omgang met ons klimaat zit hem in de reductie van de milieu-impact van bouwmaterialen en het maximaal hergebruiken van bouwmaterialen.
A great potential in the responsible handling of our climate lies in the reduction of the environmental impact of building materials and the maximum reuse of building materials.
CodesCools zijn basisscholen die 'computationele vaardigheden' een plekje geven in hetĀ aanbod naar hun leerlingen. Ze doen gratis en vrijblijvend een beroep op het aanbod van CodesCool om aan de hand van oefeningen en activiteiten te werken rond 21e-eeuwse vaardigheden.
Stimulating dialogue between partners on shared and involved parenting is the goal of this project. To this end, we are developing a web platform in cooperation with organisations with expertise in fatherhood, families and relationships.
DeĀ dialoog tussen partnersĀ overĀ gedeeld en betrokken ouderschapĀ stimuleren, dat is het doel van dit project. Hiertoe ontwikkelen we eenĀ webplatformĀ in samenwerking met organisaties met expertise in vaderschap, gezinnen en relaties.
Met het project ācultuurresponsief lesgeven in wereldoriĆ«ntatie (WO) en natuurwetenschappen (NW)ā bevorderen we de intrinsieke motivatie van leerlingen voor WO en NW. Uit peilingen blijkt dat leerlingen met een migratie-achtergrond en/of SES een grotere culturele afstand ervaren met o.a. wetenschappelijke vakken, waardoor ze gemiddeld lager scoren op wetenschappen dan leerlingen zonder migratie-achtergrond en/of SES. We werken concreet klasmateriaal uit dat inzet op het cultureel kapitaal van zowel de leerkracht als de leerling, geĆÆnspireerd op good practices uit de Cultural Responsive Pedagogy.
Wil je meer halen uit je data door deze te verrijken met data verkregen via externe partijen? Of zie je wel een opportuniteit in het verhandelen van je eigen data? In dit project zoeken we uit hoe dit privacyvriendelijk kan.
Do you want to get more out of your data by enriching it with data obtained from external parties? Or do you see an opportunity in trading your own data? In this project, we will find out how this can be done in a privacy-friendly way.
In het project De leesscan 2.0 ontwikkelen we een leesscan, een digitale tool waarmee we leerkrachten basisonderwijs ondersteunen om hun leesonderwijs te versterken.
Onze studenten bundelen de krachten met landbouwers en experten om datagedreven oplossingen, in de vorm van een (demo)app, slim te combineren met hedendaagse landbouwuitdagingen rond klimaat, water, veerkracht en innovatief ondernemerschap!
In dit traject onderzoeken we samen met lerarenopleiders, leraren en studentenonze eigen praktijken, ervaringen met en perspectieven op diversiteit met ondersteuning van een coach. Samenwerkend leren met deze verschillende partners komt te weinig voor. Het traject stelt voorop om (toekomstige) leraren en lerarenopleiders te versterken in het creƫren van een sterke brede basiszorg en verhoogde zorg in hun onderwijspraktijk.