Skip to main content

Secundaire navigatie

  • About Odisee
  • Contact
  • English
  • Nederlands
Odisee. University of applied sciences.
  • Degree-seeking students
  • Exchange students
  • Postgraduate students
  • Studying@Odisee
  • Research
    Search
    Loading
    Content
    Person
    Knowledge base
    No suggestions found
    View all results
    No results
    Register
    Login
    Degree programme
    • Bachelor of Business Management
    • Open days
    • Why Belgium
    Join
    • Register with a Flemish diploma
    • Register with a non-Flemish diploma
    • Admitted! What now?
    • Visa and Immigration Requirements
    • Blocked account
    • Tuition fee
    Programmes
    • Business
    • Digital
    • Education
    • Environment
    • Health
    • Social
    • Tech
    Join
    • Nomination - Registration
    • Why Belgium
    Start at Odisee
    • A smooth start
    • Counseling
    • Registration
    • Study costs
    • Inclusion
    Practical student information
    • Registration at the city hall
    • Calendars
    • Study Certificates
    • Monitoring studies
    • Change programme deregistration
    • Regulation
    • ICT
    Student Life
    • Buddy System
    • Library
    • Sports & Culture
    • Student Council
    • Student housing
    Go abroad
    • Go abroad during your studies
    Research by topic
    • Business
    • Education
    • Health
    • Social
    • Tech
    Research centres
    • CenSE | Center for Sustainable Entrepreneurship
    • Research Centre The Language Constructors
    • ExploRatio | Research Centre for Critical Thinking
    • The Centre for Family Studies
    • Healthcare Research Centre
    • Social Work Research Centre
    • UCE | User Centered Electronics & ICT
    • DUBiT | Sustainable construction and renovation
    • SALTO | Agro-Bio Research Group
    • BIT-O | Biochemical Innovation Team Odisee
    Our services
    • Our services
    Odisee. University of applied sciences.
    Search
    Login
    Who is who

    Veerle Verschoren

    Lerarenopleider en onderzoeker wetenschapsonderwijs

    Account

    • Profile
    • Publications

    Profile

    About me

    Ik werk sinds 2017 bij Odisee als docent en onderzoeker in het studiegebied onderwijs en ben ik lid van het lerend netwerk STEM voor de basis. Ik heb een brede interesse in wiskunde, wetenschappen, STEM en milieu. Ik studeerde af als bio-ingenieur aan de KU Leuven en volgde de specifieke lerarenopleiding. Daarna behaalde ik een doctoraat in de biologie aan de Universiteit Antwerpen. Daarin onderzocht ik de interactie tussen waterplanten en waterstroming in rivieren door veldwerk in Polen en Belgiƫ, en door nummerisch te modelleren.

    Momenteel werk ik als docent in de lerarenopleiding lager onderwijs en geef wiskunde en STEM, organiseer de mediawijsheidsdag en ben stagebegeleider. Daarnaast doe ik onderzoek naar Educatie Duurzame Ontwikkeling (EDO) en STEM in het lager onderwijs aan de hand van een filosofische aanpak in de onderzoeksgroep ExploRatio.

    Main workplace

    Campus Brussel
    Warmoesberg 26
    1000 Brussel

    Contact details

    E-mail
    veerle.verschoren@odisee.be

    Workplaces

    • Campus Brussel

    Roles and functions

    • Lid Onderwijsteam Lager onderwijs - Campus Brussel
    • Lid Onderzoeksgroep Onderwijs

    Publications

    Filter publications

    • Journal articles
    • Reports
    • PhD Theses
    • Abstracts/Presentations/Posters
    • Internet publications
    • Conference proceedings (peer reviewed)
    • Other

    Publications - results

    This information is based on the Lirias data. For more information go to lirias (opens in a new window)

    • 01/01/2018 Schoelynck, Jonas; Creelle, Stephane; Buis, Kerst; De Mulder, Tom; Emsens, Willem-Jan; Hein, Thomas; Meire, Dieter; Meire, Patrick; Okruszko, Tomasz; Preiner, Stefan; Gonzalez, Rebeca Roldan; Silinski, Alexandra; Temmerman, Stijn; Troch, Peter; Van Oyen, Tomas; Verschoren, Veerle; Visser, Fleur; Wang, Chen; Wolters, Jan-Willem; Folkard, Andrew
      What is a macrophyte patch? Patch identification in aquatic ecosystems and guidelines for consistent delineation (opens in a new window)
      Ecohydrology & Hydrobiology; 2018; Vol. 18; iss. 1; pp. 1 - 9
    • 01/05/2018 Visser, Fleur; Buis, Kerst; Verschoren, Veerle; Schoelynck, Jonas
      Mapping of submerged aquatic vegetation in rivers from very high-resolution image data, using object-based image analysis combined with expert knowledge (opens in a new window)
      Hydrobiologia; 2018; Vol. 812; iss. 1; pp. 157 - 175
    • 01/01/2016 Verschoren, Veerle; Meire, Dieter; Schoelynck, Jonas; Buis, Kerst; Bal, Kris D; Troch, Peter; Meire, Patrick; Temmerman, Stijn
      Resistance and reconfiguration of natural flexible submerged vegetation in hydrodynamic river modelling (opens in a new window)
      Environmental Fluid Mechanics ; 2016; Vol. 16; iss. 1; pp. 245 - 265
    • 01/01/2017 Verschoren, Veerle; Schoelynck, Jonas; Buis, Kerst; Visser, Fleur; Meire, Patrick; Temmerman, Stijn
      Mapping the spatio-temporal distribution of key vegetation cover properties in lowland river reaches, using digital photography (opens in a new window)
      Environmental Monitoring and Assessment ; 2017; Vol. 1; iss. 6; pp. 189 - 294
    • 01/01/2017 Verschoren, Veerle; Schoelynck, Jonas; Cox, Tom; Schoutens, Ken; Temmerman, Stijn; Meire, Patrick
      Opposing effects of aquatic vegetation on hydraulic functioning and transport of dissolved and organic particulate matter in a lowland river: A field experiment (opens in a new window)
      Ecological Engineering ; 2017; Vol. 105; pp. 221 - 230
    • 01/01/2014 Schoelynck, Jonas; Bal, Kris; Verschoren, Veerle; Penning, Ellis; Struyf, Eric; Bouma, Tjeerd; Meire, Dieter; Meire, Patrick; Temmerman, Stijn
      Different morphology of Nuphar lutea in two contrasting aquatic environments and its effect on ecosystem engineering (opens in a new window)
      Earth Surface Processes and Landforms ; 2014; Vol. 39; iss. 15; pp. 2100 - 2108
    • 01/01/2015 Visser, Fleur; Buis, Kerst; Verschoren, Veerle; Meire, Patrick
      Depth Estimation of Submerged Aquatic Vegetation in Clear Water Streams Using Low-Altitude Optical Remote Sensing (opens in a new window)
      Sensors ; 2015; Vol. 15; iss. 10; pp. 25287 - 25312
    • 17/12/2021 De Schrijver, Jelle; Cornelissen, eef; Verschoren, veerle; Sermeus, jan
      Controverse in de wetenschapsklas. Een dialogische en cultuursensitieve aanpak om student-leerkrachten voor te bereiden op gevoelige thema’s (opens in a new window)
      VELON Tijdschrift voor Lerarenopleiders; 2021; Vol. 42; iss. 4; pp. 95 - 102
    • 01/01/2014 Van Gaelen, Nele; Verschoren, Veerle; Clymans, Wim; Poesen, Jean; Govers, Gerard; Vanderborght, Jan; Diels, Jan
      Controls on dissolved organic carbon export through surface runoff from loamy agricultural soils (opens in a new window)
      Geoderma ; 2014; Vol. 226; iss. 1; pp. 387 - 396

    • 05/10/2018 Verschoren, Veerle; Verhaegen, Hilde; De Graeve, Barbara; Van Cutsem, Lieve
      Wat als ….zij-instromers ook een stem een gezicht hadden? Profielfoto’s als richtingaanwijzers in een eigentijdse lerarenopleiding (opens in a new window)
      Wat als ... elke instromende student een stem en gezicht had? Profielfoto’s als richtingaanwijzers in een eigentijdse lerarenopleiding.; 2018
    • 24/11/2019 Sermeus, Jan; Van Hove, Femke; Verschoren, Veerle
      Aan de slag met rare wiskundevragen (opens in a new window)
    • 31/12/2022 Verschoren, Veerle; Vervacke, Laura
      STEMbasisnet: Vorming voor leerkrachten-basistraject (opens in a new window)
    • 31/12/2023 Verschoren, Veerle; Vervacke, laura
      STEMbasisnet: Vorming voor leerkrachten-basistraject (opens in a new window)
    • 31/12/2023 Verschoren, Veerle; Vervacke, laura
      STEMbasisnet: Vorming voor leerkrachten-uitbreidingstraject (opens in a new window)
    • 23/03/2018 Verschoren, Veerle; Cornelissen, Eef
      WetenschapsBalans in Dialoog (opens in a new window)
    • 23/04/2022 Verschoren, Veerle; Sermeus, jan; Cornelissen, eef; De Schrijver, jelle
      Ethisch en cultureel gevoelige onderwerpen in de les wetenschappen (opens in a new window)
      Vlaams congres voor leraars wetenschappen; 2022
    • 04/02/2023 Verschoren, Veerle; Sermeus, jan; Cornelissen, eef; De Schrijver, jelle
      Ethisch en cultureel gevoelige onderwerpen in de les wetenschappen (opens in a new window)
      Vlaams congres voor leraars wetenschappen; 2023
    • 14/10/2022 De Schrijver, jelle; Delanote, broos; Raeman, steven; Van den Broeck, laura; Verschoren, Veerle; Vervacke, laura
      Wetenschappelijke dialoog @ I love science festival Brussel (opens in a new window)
    • 13/10/2023 De Schrijver, jelle; Balck, christel; Bisschop, leen; Chauliac, margot; Delanote, broos; Duytschaever, inge; Raeman, steven; Tijtgat, pieter; Verschoren, Veerle; Vervacke, laura
      Wetenschappelijke dialoog @ I love Science festival Brussel (opens in a new window)

    • 31/01/2017
      Spatial pattern formation of macrophytes: an integrated model for the management of lowland rivers (opens in a new window)
      Temmerman, Stijn; Meire, Patrick

    • 08/02/2018 Verschoren, Veerle; Vanderhaegen, Hilde; Degraeve, Barbara; Van Cutsem, Lieve
      Wat als... de zij-instromer ook een stem en gezicht had? Profielftoto's als richtingaanwijzers in een eigentijdse lerarenopleiding (opens in a new window)
      Velov, Date: 2018/02/08 - 2018/02/08, Location: Brussel, Belgium
    • 05/10/2018 Van der Haegen, Hilde; Van Cutsem, Lieve; De Graeve, Barbara; Verschoren, Veerle
      Studiedag: 'Samen op weg naar de nieuwe verkorte lerarenopleiding voor zij-instromers' (opens in a new window)
      'Samen op weg naar de nieuwe verkorte lerarenopleiding voor zij-instromers', Date: 2018/10/05 - 2018/10/05, Location: Odisee, Warmoesberg 26, 1000 Brussel
    • 05/10/2018 Verhaegen, Hilde; De Graeve, Barbara; Verschoren, Veerle; Van Cutsem, Lieve
      Studiedag: Wat als ... elke instromende student een stem en gezicht had? (opens in a new window)
      Wat als ... elke instromende student een stem en gezicht had?, Date: 2018/10/05 - 2018/10/05, Location: Brussel, Odisee
    • 09/11/2022
      IS THE EARTH WITHOUT PEOPLE A BETTER WORLD? STIMULATING REFLECTION ABOUT SUSTAINABILITY IN STEM COURSES (opens in a new window)
      International Conference of Education, Research and Innovation, Date: 2022/11/07 - 2022/11/09, Location: Seville, Spain
    • 08/03/2021 De Schrijver, Jelle; Cornelissen, eef; Verschoren, veerle
      Wetenschapsbalans: Dialoog over gevoelige thema’s in de wetenschapsklas (opens in a new window)
      school hartje onderzoek - inspiratiedag voor leraren en onderzoekers, Location: Brussel - online
    • 24/11/2021 Verschoren, veerle; Sermeus, jan; De Schrijver, Jelle
      Can you eat numbers? Increasing the motivation for maths through the use of philosophical dialogue (opens in a new window)
      EAPRIL, Date: 2021/11/24 - 2021/11/26, Location: online
    • 05/09/2022 Sermeus, Jan; De Schrijver, Jelle; Verschoren, Veerle; Cornelissen, Eef
      Sensitive and controversial topics in the science classroom (opens in a new window)
      ECER plus (online), Date: 2022/09/01 - 2022/09/10, Location: online (hosted from Yerevan)
    • 24/04/2018 Verschoren, Veerle; Cornelissen, eef; Sermeus, Jan; De Schrijver, Jelle
      Opleidingsdag WetenschapsBalans voor leerkrachten secundair onderwijs (opens in a new window)
      Opleidingsdag Wetenschapsbalans, Location: Odisee, Warmoesberg 26, 1000 Brussel
    • 01/06/2018 Verschoren, Veerle; Sermeus, Jan; De Schrijver, jelle; Cornelissen, eef
      I-STEM dagen: STEM & maatschappij (opens in a new window)
      STEMdagen, Date: 2018/06/01, Location: Odisee campus Gent
    • 28/08/2019 Sermeus, Jan; Verschoren, veerle; Cornelissen, eef; De Schrijver, jelle
      Can science be dangerous? Reflection about ethically and culturally sensitive topics in the secondary science class (opens in a new window)
      ESERA 2019, Date: 2019/08/26 - 2019/08/30, Location: Bologna
    • 07/11/2022 Van den Broeck, Laura; Delanote, broos; Vervacke, Laura; Verschoren, Veerle; De Schrijver, Jelle
      Can we investigate something we cannot see? Stimulating critical thinking about knowledge in the history and science class (opens in a new window)
      The 15th annual International Conference of Education, Research and Innovation (ICERI), Date: 2022/11/07 - 2022/11/09, Location: Seville, Spain
    • 26/05/2023 Van den Broeck, Laura; Cornelissen, eef; Verschoren, veerle; Mennes, filip; Raeman, steven; De Schrijver, Jelle
      Kan je leven zonder afval? Duurzaamheidseducatie via dialoog en reflectie in de lerarenopleiding (opens in a new window)
      Velov - congres voor lerarenopleiders, Location: Antwerpen
    • 24/11/2022 Van den Broeck, Laura; Cornelissen, eef; Verschoren, veerle; Mennes, filip; Raeman, steven; De Schrijver, jelle
      Does the earth need a doctor? Stimulating competences in Education for Sustainable Development in STEM courses through dialogue (opens in a new window)
      European Association for Practitioner Research on Improving Learning, Location: Nijmegen, The Netherlands
    • 06/07/2023 Van den Broeck, Laura; Cornelissen, eef; Verschoren, veerle; Mennes, filip; Raeman, steven; De Schrijver, jelle
      Kunnen jongeren de wereld veranderen? Educatie duurzame ontwikkeling via dialoog voor leerlingen in een superdiverse context (opens in a new window)
      Onderwijs-Research Dagen, Date: 2023/07/05 - 2023/07/07, Location: Amsterdam
    • 09/11/2022 Verschoren, Veerle; Van den Broeck, Laura; Cornelissen, Eef; Raeman, Steven; Mennes, Filip; De Schrijver, Jelle
      Is the earth without people a better world? Stimulating reflection about sustainability in STEM courses (opens in a new window)
      International Conference of Education, Research and Innovation, Date: 2022/11/07 - 2022/11/09, Location: Seville, Spain
    • 08/11/2022 Verschoren, veerle; Van den Broeck, Laura; Cornelissen, eef; Raeman, steven; Mennes, filip; De Schrijver, jelle
      Is the earth without people a better world? Stimulating reflection about sustainability in STEM courses (opens in a new window)
      15th annual International Conference of Education, Research and Innovation, Date: 2022/11/07 - 2022/11/09, Location: Seville, Spain
    • 17/03/2022 De Schrijver, Jelle; Van den Broeck, laura; Cornelissen, eef; Raeman, steven; Mennes, filip; Verschoren, veerle
      Zou het erg zijn als mensen uitsterven? EDO-competenties leren stimuleren in de STEMles via dialoog. (opens in a new window)
      velov-velon, Date: 2023/03/17 - 2023/03/18, Location: Brugge
    • 22/11/2023 Van den Broeck, Laura; Cornelissen, Eef; Verschoren, Veerle; Mennes, Filip; Raeman, Steven; Bisschop, Leen; De Schrijver, Jelle
      Can students change the world? A dialogic approach to sustainability in diverse classes (opens in a new window)
      EAPRIL Conference of 2023, Date: 2023/11/22 - 2024/02/24, Location: Belfast

    • 09/09/2019 Van De Keere, Kristof; Vervaet, Stephanie; Devlieger, Kirsten; Grochowczak, Sandra; Verschoren, Veerle
      www.stembasis.be (opens in a new window)
    • 14/02/2019 Verschoren, Veerle; Sermeus, Jan; De Schrijver, jelle; Cornelissen, Eef
      Hoe omgaan met cultureel en maatschappelijk gevoelige thema's in de wetenschapsklas? (opens in a new window)

    • 01/01/2018 Verschoren, veerle; De Schrijver, jelle; Sermeus, Jan; Cornelissen, eef
      Can science be dangerous? Reflection about ethically and culturally sensitive topics in the secondary science class (opens in a new window)
      iceri2018; 2018; pp. 9682 - 9685
      11th annual International Conference of Education, Research and Innovation, Date: 2018/11/12 - 2018/11/14, Location: Sevilla, Spain
    • 01/12/2022 Van den Broeck, Laura; Delanote, Broos; Vervacke, Laura; Verschoren, Veerle; De Schrijver, Jelle
      Can we investigate something we cannot see? Stimulating critical thinking about knowledge in the history and science class (opens in a new window)
      https://library.iated.org/publications/ICERI2022; 2022; pp. 1424 - 1431
      ICERI, Date: 2022/11/07 - 2022/11/09, Location: Sevilla
    • 01/03/2023 Van den Broeck, Laura; Cornelissen, eef; Verschoren, veerle; Mennes, Filip; Raeman, Steven; De Schrijver, Jelle
      Does the earth need a doctor? Stimulating competences in Education for Sustainable Development through philosophical dialogue (opens in a new window)
      chrome-extension://efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj/https://eapril.org/assets/images/Proceedings-2022.pdf; 2023; iss. 8; pp. 174 - 185
      EAPRIL, Location: Nijmegen

    • Sermeus, Jan; De Schrijver, jelle; Cornelissen, eef; Verschoren, veerle
      www.wetenschapsbalans.be (opens in a new window)
    © 2025 Odisee

    Disclaimer

    • Disclaimer
    • Privacy
    • instagram (opens in a new window)
    • facebook (opens in a new window)
    • linkedin (opens in a new window)
    • youtube (opens in a new window)
    • tiktok (opens in a new window)
    • English
    • Nederlands
    • Degree-seeking students
    • Exchange students
    • Postgraduate students
    • Studying@Odisee
    • Research

    Secundaire navigatie

    • About Odisee
    • Contact
    Register
    Degree programme
    • Bachelor of Business Management
    • Open days
    • Why Belgium
    Join
    • Register with a Flemish diploma
    • Register with a non-Flemish diploma
    • Admitted! What now?
    • Visa and Immigration Requirements
    • Blocked account
    • Tuition fee
    Programmes
    • Business
    • Digital
    • Education
    • Environment
    • Health
    • Social
    • Tech
    Join
    • Nomination - Registration
    • Why Belgium
    Start at Odisee
    • A smooth start
    • Counseling
    • Registration
    • Study costs
    • Inclusion
    Practical student information
    • Registration at the city hall
    • Calendars
    • Study Certificates
    • Monitoring studies
    • Change programme deregistration
    • Regulation
    • ICT
    Student Life
    • Buddy System
    • Library
    • Sports & Culture
    • Student Council
    • Student housing
    Go abroad
    • Go abroad during your studies
    Research by topic
    • Business
    • Education
    • Health
    • Social
    • Tech
    Research centres
    • CenSE | Center for Sustainable Entrepreneurship
    • Research Centre The Language Constructors
    • ExploRatio | Research Centre for Critical Thinking
    • The Centre for Family Studies
    • Healthcare Research Centre
    • Social Work Research Centre
    • UCE | User Centered Electronics & ICT
    • DUBiT | Sustainable construction and renovation
    • SALTO | Agro-Bio Research Group
    • BIT-O | Biochemical Innovation Team Odisee
    Our services
    • Our services

    Filter