
Wie is wie
Veerle Verschoren
Lerarenopleider en onderzoeker wetenschapsonderwijs
Profiel
Hoofdwerkplek
Campus Brussel
Warmoesberg 26
1000 Brussel
1000 Brussel
Lokaal E.3002
Contactgegevens
- veerle.verschoren@odisee.be
- Phone
- 0026098876
Werkplekken
Rollen & functies
- Lid Onderwijsteam Lager onderwijs - Campus Brussel
- Lid Onderzoeksgroep Onderwijs
Publicaties
Publications - results
Deze informatie is gebaseerd op de Lirias data. Voor meer informatie ga naar lirias (opens in a new window)
Wetenschappelijke artikelen
-
Controverse in de wetenschapsklas. Een dialogische en cultuursensitieve aanpak om student-leerkrachten voor te bereiden op gevoelige thema’s (opens in a new window)VELON Tijdschrift voor Lerarenopleiders; 2021; Vol. 42; iss. 4; pp. 95 - 102
-
Mapping the spatio-temporal distribution of key vegetation cover properties in lowland river reaches, using digital photography (opens in a new window)Environmental Monitoring and Assessment; 2017; Vol. 1; iss. 6; pp. 189 - 294
-
Opposing effects of aquatic vegetation on hydraulic functioning and transport of dissolved and organic particulate matter in a lowland river: A field experiment (opens in a new window)Ecological Engineering; 2017; Vol. 105; pp. 221 - 230
-
Resistance and reconfiguration of natural flexible submerged vegetation in hydrodynamic river modelling (opens in a new window)Environmental Fluid Mechanics; 2016; Vol. 16; iss. 1; pp. 245 - 265
-
Depth Estimation of Submerged Aquatic Vegetation in Clear Water Streams Using Low-Altitude Optical Remote Sensing (opens in a new window)Sensors; 2015; Vol. 15; iss. 10; pp. 25287 - 25312
-
Different morphology of Nuphar lutea in two contrasting aquatic environments and its effect on ecosystem engineering (opens in a new window)Earth Surface Processes and Landforms; 2014; Vol. 39; iss. 15; pp. 2100 - 2108
-
Controls on dissolved organic carbon export through surface runoff from loamy agricultural soils (opens in a new window)Geoderma; 2014; Vol. 226; iss. 1; pp. 387 - 396
Abstracts/Presentaties/Posters
-
Can you eat numbers? Increasing the motivation for maths through the use of philosophical dialogue (opens in a new window)EAPRIL, Date: 2021/11/24 - 2021/11/26, Location: online
-
Wetenschapsbalans: Dialoog over gevoelige thema’s in de wetenschapsklas (opens in a new window)school hartje onderzoek - inspiratiedag voor leraren en onderzoekers, Location: Brussel - online
-
Can science be dangerous? Reflection about ethically and culturally sensitive topics in the secondary science class (opens in a new window)ESERA 2019, Date: 2019/08/26 - 2019/08/30, Location: Bologna
-
Studiedag: Wat als ... elke instromende student een stem en gezicht had? (opens in a new window)Wat als ... elke instromende student een stem en gezicht had?, Date: 2018/10/05 - 2018/10/05, Location: Brussel, Odisee
-
Studiedag: 'Samen op weg naar de nieuwe verkorte lerarenopleiding voor zij-instromers' (opens in a new window)'Samen op weg naar de nieuwe verkorte lerarenopleiding voor zij-instromers', Date: 2018/10/05 - 2018/10/05, Location: Odisee, Warmoesberg 26, 1000 Brussel
-
I-STEM dagen: STEM & maatschappij (opens in a new window)STEMdagen, Date: 2018/06/01, Location: Odisee campus Gent
-
Opleidingsdag WetenschapsBalans voor leerkrachten secundair onderwijs (opens in a new window)Opleidingsdag Wetenschapsbalans, Location: Odisee, Warmoesberg 26, 1000 Brussel
-
Wat als... de zij-instromer ook een stem en gezicht had? Profielftoto's als richtingaanwijzers in een eigentijdse lerarenopleiding (opens in a new window)Velov, Date: 2018/02/08 - 2018/02/08, Location: Brussel, Belgium
Wetenschapscommunicatie
Webpublicaties
Rapporten
-
Wat als ….zij-instromers ook een stem een gezicht hadden? Profielfoto’s als richtingaanwijzers in een eigentijdse lerarenopleiding (opens in a new window)Wat als ... elke instromende student een stem en gezicht had? Profielfoto’s als richtingaanwijzers in een eigentijdse lerarenopleiding.
Conferentieverslagen (peer reviewed)
-
Can science be dangerous? Reflection about ethically and culturally sensitive topics in the secondary science class (opens in a new window)iceri2018; 2018; pp. 9682 - 968511th annual International Conference of Education, Research and Innovation, Date: 2018/11/12 - 2018/11/14, Location: Sevilla, Spain
Proefschriften
-
Spatial pattern formation of macrophytes: an integrated model for the management of lowland rivers (opens in a new window)Temmerman, Stijn (Supervisor)Temmerman, Stijn ; Meire, Patrick (Co supervisor)Meire, Patrick