Skip to main content

Secundaire navigatie

  • About Odisee
  • Contact
  • English
  • Nederlands
Odisee. University of applied sciences.
  • Degree-seeking students
  • Exchange students
  • Postgraduate students
  • Studying@Odisee
  • Research
    Search
    Loading
    Content
    Person
    Knowledge base
    No suggestions found
    View all results
    No results
    Register
    Login
    Degree programme
    • Bachelor of Business Management
    • Open days
    • Why Belgium
    Join
    • Register with a Flemish diploma
    • Register with a non-Flemish diploma
    • Admitted! What now?
    • Visa and Immigration Requirements
    • Blocked account
    • Tuition fee
    Programmes
    • Business
    • Digital
    • Education
    • Environment
    • Health
    • Social
    • Tech
    Join
    • Nomination - Registration
    • Why Belgium
    Start at Odisee
    • A smooth start
    • Counseling
    • Registration
    • Study costs
    • Inclusion
    Practical student information
    • Registration at the city hall
    • Calendars
    • Study Certificates
    • Monitoring studies
    • Change programme deregistration
    • Regulation
    • ICT
    Student Life
    • Buddy System
    • Library
    • Sports & Culture
    • Student Council
    • Student housing
    Go abroad
    • Go abroad during your studies
    Research by topic
    • Business
    • Education
    • Health
    • Social
    • Tech
    Research centres
    • CenSE | Center for Sustainable Entrepreneurship
    • Research Centre The Language Constructors
    • ExploRatio | Research Centre for Critical Thinking
    • The Centre for Family Studies
    • Healthcare Research Centre
    • Social Work Research Centre
    • UCE | User Centered Electronics & ICT
    • DUBiT | Sustainable construction and renovation
    • SALTO | Agro-Bio Research Group
    • BIT-O | Biochemical Innovation Team Odisee
    Our services
    • Our services
    Odisee. University of applied sciences.
    Search
    Login
    Who is who

    Pieter Tijtgat

    Verantwoordelijke Onderzoeksgroep Onderwijs en Coördinator Wetenschapscommunicatie

    Account

    • Profile
    • Publications

    Profile

    About me

    Hallo,

    Ik ben leergierig met een passie voor Onderwijs, Onderzoek, Wetenschapscommunicatie en LO.

    Ik werk als onderwijsonderzoeker bij ExploRatio, het onderzoekscentrum kritisch denken aan onze lerarenopleiding en geef daarnaast voltijds les Project Algemene Vakken in een secundaire school in Gent.

    Hiervoor was ik verantwoordelijke voor de onderzoeksgroep onderwijs, coördinator wetenschapscommunicatie, gaf ik les bij in orthopedagogie en de lerarenopleiding Lichamelijke Opvoeding.
    Ik behaalde een doctoraat in de Lichamelijke Opvoeding

    Mijn hobby's zijn sporten, toneel, boeken lezen, engagementen voor de buurt. 

    Main workplace

    Campus Brussel
    Warmoesberg 26
    1000 Brussel

    Contact details

    E-mail
    pieter.tijtgat@odisee.be

    Socials

    • LinkedIn (opens in a new window)
    • Facebook (opens in a new window)

    Workplaces

    • Campus Aalst
    • Technologiecampus Gent
    • Campus Sint-Niklaas
    • Campus Brussel

    Roles and functions

    • Lid Onderzoeksgroep Onderwijs

    Publications

    Filter publications

    • Abstracts/Presentations/Posters
    • Reports
    • Book chapters (peer reviewed)
    • Conference proceedings (peer reviewed)
    • Internet publications
    • Journal articles
    • PhD Theses
    • Edited books (peer reviewed)

    Publications - results

    This information is based on the Lirias data. For more information go to lirias (opens in a new window)

    • 21/02/2019
      Wat directeurs over neurowetenschappen kunnen leren om het leren op school te bevorderen (opens in a new window)
      Directiecongres secundair onderwijs bisdom Antwerpen, Date: 2019/02/21 - 2019/02/21, Location: Blankenberge
    • 01/01/2012 Tijtgat, Pieter; Vanrenterghem, Jos; Bennett, Simon J; De Clercq, Dirk; Savelsbergh, Geert JP; Lenoir, Matthieu
      Are postural adjustments in catching equilibrium control or movement support? (opens in a new window)
      20th World Congress of the International Society for Posture and Gait Research (ISPGR) / Gait & Mental Function, Date: 2012/06/24 - 2012/06/28, Location: Trondheim
    • 14/02/2019 Tijtgat, Pieter; Franck, Karlijn
      Amper Slim, hoe maak je jongeren warm voor STEM? (opens in a new window)
      School ♡ onderzoek. Interactieve inspiratiedag voor leraren en onderzoekers, Location: Brussel
    • 01/01/2012 Tijtgat, Pieter; Vanrenterghem, Jos; Bennett, Simon J; De Clercq, Dirk; Savelsbergh, Geert JP; Lenoir, Matthieu
      The influence of advance knowledge of ball speed on postural adjustments in one-handed catching (opens in a new window)
      20th World Congress of the International Society for Posture and Gait Research (ISPGR) / Gait & Mental Function, Date: 2012/06/24 - 2012/06/28, Location: Trondheim
    • 01/01/2007 Tijtgat, Pieter; Tallir, Isabel; Musch, Eliane; Valcke, Martin; Raab, Markus; Lenoir, Matthieu
      The influence of stress and muscle fatigue on implicitly and explicitly learned motor skills (opens in a new window)
      European Workshop on Movement Science (EWOMS), Date: 2007/05/31 - 2007/06/02, Location: Amsterdam
    • 01/01/2007 Tijtgat, Pieter; Mazyn, Liesbeth IN; Lenoir, Matthieu
      The contribution of stereo vision to the control of braking (opens in a new window)
      European Workshop on Movement Science (EWOMS), Date: 2007/05/31 - 2007/06/02, Location: Amsterdam
    • 01/01/2009 Tijtgat, Pieter; Savelsbergh, Geert JP; De Clercq, Dirk; Bennett, Simon J; Lenoir, Matthieu
      Lateral is not three-dimensional interception: a test of the required velocity model in unconstrained real catching (opens in a new window)
      Progress in Motor control VII (PMC), Date: 2009/07/23 - 2009/07/25, Location: Marseille
    • 01/01/2010 Tijtgat, Pieter; Bennett, Simon J; Savelsbergh, Geert JP; De Clercq, Dirk; Lenoir, Matthieu
      Adaptations to expected and unexpected visual occlusions in interceptive actions (opens in a new window)
      Symposium van de Vereniging voor Kinesiologie (VK), Date: 2010/01/01 - 2010/01/01, Location: Antwerpen
    • 11/10/2018
      Amper Slim: een toekomst voor iedereen?! (opens in a new window)
      Studiedag Provincie Vlaams-Brabant over de aansluiting van onderwijs op de arbeidsmarkt, Date: 2018/10/11 - 2018/10/11, Location: Leuven
    • 01/01/2008 Lenoir, Mathieu; Tijtgat, Pieter; De Clercq, Dirk; Bennett, Simon J; Savelsbergh, Geert JP
      Spatial and temporal accuracy do not emerge simultaneously during the learning of a one-handed catch (opens in a new window)
      Conference of North American Society for the Psychology of Sport and Physical Activity (NASPSPA), Date: 2008/01/01 - 2008/01/01, Location: Niagara Falls
    • 14/03/2015
      Fitte hersenen. Over de relatie bewegen, brein, leren bij kinderen (opens in a new window)
      Neuro-interessegroep: De invloed van bewegen op cognitie, Date: 2015/03/14 - 2015/03/14, Location: Gent
    • 13/11/2015
      Fitte hersenen (opens in a new window)
      BVLO-studiedag, Date: 2015/11/13 - 2015/11/13, Location: Gent
    • 16/04/2018 Konijnendijk, Nellie; van de Ven, Anne; Mehta, Deepak; Tijtgat, Pieter
      In youngsters we trust: wetenschap en techniek populair maken vóór, maar ook dóór jongeren (opens in a new window)
      WTC vakconferentie, Date: 2018/04/16 - 2018/04/16, Location: Wageningen
    • 26/03/2018
      STEMfluence: Wetenschap en techniek als optie voor de toekomst (opens in a new window)
      STEM-platform
    • 29/05/2017
      Science communication, from mouse to elephant (opens in a new window)
      EUSEA annural conference, Date: 2017/05/29 - 2017/05/30, Location: Leuven, Belgium
    • 01/01/2010 Tijtgat, Pieter; De Clercq, Dirk; Bennett, Simon J; Savelsbergh, Geert JP; Lenoir, Matthieu
      Differences in performance and kinematics when catching under block versus random temporal constraints (opens in a new window)
      2nd International Congress of Complex Systems in Sport (ICCSS) / 10th European Workshop of Ecological Psychology (EWEP), Date: 2008/01/01 - 2008/01/01, Location: Madeira
    • 23/10/2021
      Breinwijs (opens in a new window)
      ResearchED België, Date: 2021/10/23 - 2021/10/23, Location: Mechelen
    • 14/11/2019 Van Cauwenberghe, Joos; Mehta, Deepak; Franck, Karlijn; Tijtgat, Pieter
      SPRINT mee voor onderbenut STEM-potentieel (opens in a new window)
      Netwerkevent WeCom - Doelgroepen bereiken, Location: Brussel
    • 11/01/2020
      Breinwijs (opens in a new window)
      ResearchED Nederland 2020, Date: 2020/01/11 - 2020/01/11, Location: Nijkerk
    • 14/02/2019
      Krachtig leren, dat doe je met je brein. Over de rol die neurowetenschappelijk onderzoek kan betekenen voor het onderwijs (opens in a new window)
      School ♡ onderzoek. Interactieve inspiratiedag voor leraren en onderzoekers, Date: 2019/02/14 - 2019/02/14, Location: Brussel
    • 04/10/2013
      Beter leren door bewegen? (opens in a new window)
      School of Education studiedag, Date: 2013/10/04 - 2013/10/04, Location: Mechelen
    • 01/01/2007 Tijtgat, Pieter; Mazyn, Liesbeth IN; Lenoir, Matthieu
      The contribution of visual information to human brake behaviour (opens in a new window)
      12th Bi-annual of the Association des Chercheurs en Activités Physiques et Sportives (ACAPS), Date: 2007/10/31 - 2007/11/02, Location: Leuven
    • 01/01/2011 Tijtgat, Pieter; Vanrenterghem, Jos; Bennett, Simon J; De Clercq, Dirk; Savelsbergh, Geert JP; Lenoir, Matthieu
      Are postural adjustments in catching equilibrium control or movement support? (opens in a new window)
      Symposium van de Vereniging voor Kinesiologie (VK), Date: 2011/01/01 - 2011/01/01, Location: Gent
    • 11/10/2018
      Amper Slim als optie voor de toekomst van je leerlingen (opens in a new window)
      Studiedag Provincie Vlaams-Brabant over de aansluiting van onderwijs op de arbeidsmarkt, Date: 2018/10/11 - 2018/10/11, Location: Leuven
    • 01/02/2019
      Krachtig leren, dat doe je met je brein (opens in a new window)
      Pedagogische studiedag OLVC Antwerpen, Date: 2019/02/01 - 2019/02/01, Location: Antwerpen
    • 15/03/2019
      Wat kunnen we beter leren door cognitief neurowetenschappelijk onderzoek? (opens in a new window)
      studienamiddag vakgroep Onderwijskunde Universiteit Gent, Date: 2019/03/15 - 2019/03/15, Location: Gent
    • 01/01/2006
      Implicit and explicit learning in darts (opens in a new window)
      Symposium van de Vereniging voor Kinesiologie (VK), Date: 2006/09/20 - 2006/09/20, Location: Antwerpen
    • 01/01/2007 Tijtgat, Pieter; Mazyn, Liesbeth IN; Lenoir, Matthieu
      The contribution of visual information to human brake behaviour (opens in a new window)
      Symposium van de Vereniging voor Kinesiologie (VK), Date: 2007/11/30 - 2007/11/30, Location: Gent
    • 01/01/2013
      Fitte hersenen. Over de relatie bewegen, brein, leren (opens in a new window)
      studiedag van de Vlaamse Onderwijsraad (VLOR): Neurowetenschap en onderwijs: wat kunnen we voor elkaar betekenen?, Date: 2013/04/26 - 2013/04/26, Location: Brussels
    • 01/02/2017
      Powerfull learning, a neuroscientific approach (opens in a new window)
      Kick Off event The Brainery, Date: 2017/02/27 - 2017/02/27
    • 01/04/2017
      Neuromythes (opens in a new window)
      Talentennetwerkdag Provinciaal Vormingscentrum Antwerpen, Date: 2017/04/19 - 2017/04/19, Location: Malle
    • 29/04/2015 Vloeberghs, Lijne; Van Camp, Tinne; Tijtgat, Pieter
      Krachtig Leren. Cognitief-neurowetenschappelijk bekeken (opens in a new window)
      VLOR-studienamiddag: Neurowetenschap en onderwijs, Date: 2015/04/29 - 2015/04/29, Location: Brussel
    • 26/02/2015 Van Camp, Tinne; Vloeberghs, Lijne; Tijtgat, Pieter
      De lerarenopleider als debater over de rol die neurowetenschappen kan betekenen voor het onderwijs (opens in a new window)
      VELOV, Date: 2015/02/26 - 2015/02/26, Location: Hasselt
    • 26/02/2015 Van Camp, Tinne; Vloeberghs, Lijne; Tijtgat, Pieter
      De lerarenopleider als bruggenbouwer tussen neurowetenschappen en onderwijs: symposium (opens in a new window)
      VELOV, Date: 2015/02/26 - 2015/02/26, Location: Hasselt
    • 26/02/2015 Van Camp, Tinne; Vloeberghs, Lijne; Tijtgat, Pieter
      De lerarenopleider als onderzoeker van neurowetenschappen voor het onderwijs (opens in a new window)
      VELOV, Date: 2015/02/26 - 2015/02/26, Location: Hasselt
    • 27/11/2015 Tijtgat, Pieter; Van Camp, Tinne; Vloeberghs, Lijne
      The teacher and the brain. Towards a conceptual framework to understand the meaning of neuroscience for education (opens in a new window)
      EAPRIL, Date: 2015/11/24 - 2015/11/27, Location: Luxembourg

    • 25/11/2018 Tijtgat, Pieter; Geeroms, Kasper; Al Saad, Rihem; Al Saad, Raond
      Performers wetenschapsfestival (opens in a new window)
    • 12/06/2022 Tijtgat, Pieter; De Nul, Bart
      Hoezo, een leerkracht LO als klastitularis is een risico? (opens in a new window)
    • 29/11/2021 Tijtgat, Pieter; Vanhoeck, Rinke
      Pieter Tijtgat over het brein (opens in a new window)
      Buiten de krijtlijnen; 2021
    • 27/05/2018
      Er was eens een professor… Sprookjes over hoe onze hersenen werken (opens in a new window)
    • 06/06/2019
      Preken voor eigen stem (opens in a new window)
      De Standaard; 2019; pp. 40 - 40
    • 09/01/2021
      Veerkracht en grenzen verleggen (opens in a new window)
    • 22/12/2016
      Win lespakket Waar is Brainy? (opens in a new window)
      Klasse voor Leerkrachten; 2016
      Anschütz, Govert; De Smedt, Bert; Vloeberghs, Lijne; Van Camp, Tinne; Malfait, Catherine
    • 01/03/2016
      De Odifiks-club van Odisee (opens in a new window)
      Cerascoop; 2016
    • 01/06/2016
      Brain Gym (opens in a new window)
      Klik, Inspiratie & informatie voor professionals en professionals in opleiding, met focus op de wereld van het jonge kind [0-12 jaar]; 2016
    • 28/04/2019
      I love Amper Slim (opens in a new window)
    • 25/05/2019
      Het sprookje van de prinses die het ook zelf wilde weten (opens in a new window)
    • 25/05/2019
      Workshop wetenschapstheater (opens in a new window)
    • 14/10/2022
      Maak dan slimme invulboeken (opens in a new window)
      De Standaard; 2022
    • 23/11/2020 Dhondt, Jill; Tijtgat, Pieter
      Gentse hogeschool lanceert digitaal wetenschapssprookje (opens in a new window)
      Het Laatste Nieuws; 2020
    • 21/10/2018
      Een wachtrij? Geen nood, een wachtverzachter animeert je op een ludieke manier (opens in a new window)
    • 25/11/2018
      Hersensprookjes (opens in a new window)
    • 25/11/2018
      Hersensprookjes (opens in a new window)
    • Amper Slim online bevraging (opens in a new window)
    • 21/05/2019
      Leren, dat doe je met je brein! (opens in a new window)
    • 01/10/2015
      Pump up the brain! (opens in a new window)
      Eos Magazine ; 2015; iss. 10; pp. 117 - 117
    • 01/11/2016
      Interactieve tentoonstelling MisVerstand (opens in a new window)
      Anschütz, Govert; De Smedt, Bert; Vloeberghs, Lijne; Van Camp, Tinne; Malfait, Catherine
    • 01/01/2016
      PUMP UP THE BRAIN: over de ZIN en ONZIN van bewegen om te leren! (opens in a new window)
    • 01/01/2016
      neuromythes.odisee.be (opens in a new window)
      http://neuromythes.odisee.be/; 2016
      Van Camp, Tinne; Vloeberghs, Lijne; De Smedt, Bert
    • 21/06/2016 JVS, ; Tijtgat, Pieter
      Studenten delen stressballetjes uit aan leraren (opens in a new window)
      Het Laatste Nieuws ; 2016; iss. 21; pp. 17 - 17
    • 21/06/2016 Van Landeghem, Tim; Tijtgat, Pieter
      Studenten Odisee verspreiden hersenstressballetjes in Wase leraarskamers (opens in a new window)
      Het Nieuwsblad ; 2016; iss. 21; pp. 17 - 17
    • 24/08/2016
      Zijn kleutertjes ratjes? De neuromythe van het verrijkte klaslokaal (opens in a new window)
    • 01/01/2017
      Pump up your brain: Ontdek alles over de ZIN en ONZIN van bewegen om te leren (opens in a new window)
    • 19/06/2015 Verstichele, Meggie; Van Acker, Alexandre; Van Buynder, Geert; Tijtgat, Pieter
      Preparing preservice teachers towards inclusive education (opens in a new window)
    • 22/11/2020 Tijtgat, Pieter; Sermeus, Jan; Asselman, Maayke; Schelfaut, Kim; Van Poecke, Sara
      De prinses die alles weten wou (opens in a new window)
      Van Passel, Mandy; Van den Bunder, Carlo
    • 27/06/2017 Sermeus, Jan; Tijtgat, Pieter
      Odifiks STEM-academies voor kwetsbare jongeren in Brussel (opens in a new window)
    • 15/10/2021 Tijtgat, Pieter; Sermeus, Jan
      Scientific Playground (opens in a new window)
      Van Wichelen, Ruth; De Winter, Bart
    • 01/12/2014 Tijtgat, Pieter; Van Camp, Tinne; Vloeberghs, Lijne; Dammekens, Els; Lafosse, Christophe; De Smedt, Bert
      Krachtig leren bekeken vanuit een cognitief neurowetenschappelijke bril (opens in a new window)
    • 15/10/2021
      Beginselen van de fysica, dat leer je toch gewoon op de schommel: hogeschool Odisee lanceert wetenschappelijke speeltuin (opens in a new window)
      Het Laatste Nieuws; 2021
    • 15/10/2021 Van den Broeck, tine; Verhoeven, Ben
      Het koninkrijk der weetgierigen (opens in a new window)
    • 22/06/2016
      Studenten delen hersenstressballetjes uit (opens in a new window)
      Rondom ; 2016; iss. 22
    • 24/11/2017
      Fun met wetenschap in Odisee (opens in a new window)
      Het Laatste Nieuws; 2017
    • 23/01/2016
      “Wetenschap en wiskunde kunnen echt wel leuk zijn” (opens in a new window)
      Gazet van Antwerpen ; 2016; pp. 31 - 31
      Tijtgat, Pieter; De Schepper, Nele
    • 13/10/2023 De Schrijver, jelle; Balck, christel; Bisschop, leen; Chauliac, margot; Delanote, broos; Duytschaever, inge; Raeman, steven; Tijtgat, pieter; Verschoren, Veerle; Vervacke, laura
      Wetenschappelijke dialoog @ I love Science festival Brussel (opens in a new window)
    • 14/12/2018
      De Vlaamse Wetenschapsagenda 2018 (opens in a new window)
      Tency, Inge; Tijtgat, Pieter; et al.,
    • 23/01/2016
      Wetenschap en wiskunde zijn fun! (opens in a new window)
      Het Nieuwsblad ; 2016; pp. 7 - 7
      Tijtgat, Pieter; De Schepper, Nele
    • 27/11/2017
      Odisee laat kids experimenteren op Dag van de Wetenschap (opens in a new window)
      Het Laatste Nieuws; 2017
      Tijtgat, Pieter; Verwimp, Wim
    • 29/04/2015
      Studiedag VLOR over inzichten van neurowetenschappen pakt ook onderwijsmythes aan (opens in a new window)
      Metro online #world; 2015
      De Smedt, Bert; Van Camp, Tinne; Vloeberghs, Lijne; Tijtgat, Pieter

    • 01/01/2011 Tijtgat, Pieter; Bennett, Simon J; Savelsbergh, Geert JP; De Clercq, Dirk; Lenoir, Matthieu
      To know or not to know: adaptations to expected and unexpected visual occlusions in interceptive actions (opens in a new window)
      Studies in Perception and action XI ; 2011; pp. 99 - 104
      Charles, Eric P; Smart, L James
      Taylor & Francis; New York
      ISBN: 1848729766
    • 01/01/2007 Tijtgat, Pieter; Mazyn, Liesbeth IN; Lenoir, Matthieu
      Kijk eens diep met je ogen (opens in a new window)
      Bewegingswetenschap in beweging: een bloemlezing uit 100 jaar sportwetenschappelijk onderzoek aan de Universiteit Gent ; 2007; pp. 53 - 55
      Lenoir, Matthieu; Philippaerts, Renaat
      Vakgroep Bewegings- en Sportwetenschappen; Gent
      ISBN: 9789078836025
    • 01/01/2015
      Actief leren (opens in a new window)
      Krachtig leren, cognitief neurowetenschappelijk benaderd ; 2015; pp. 73 - 88
      ACCO; Leuven / Den Haag
      ISBN: 978-94-6292-179-5
    • 01/01/2019
      Breinwijs. Over de rol die neurowetenschappen kan beteken voor het onderwijs (opens in a new window)
      Beleid voeren in het onderwijs. Leerlingen vandaag. Anders dan vroeger?; 2019; pp. 64 - 79
      De Man, Luc; Steensels, Willy
      Politeia; Brussel
      ISBN: 978-2-509-03546-2
    • 01/01/2015 Tijtgat, Pieter; De Smedt, Bert
      Epiloog (opens in a new window)
      Krachtig leren, cognitief neurowetenschappelijk benaderd ; 2015; pp. 89 - 90
      ACCO; Leuven / Den Haag
      ISBN: 978-94-6292-179-5
    • 01/01/2015 Vloeberghs, Lijne; Van Camp, Tinne; Tijtgat, Pieter; Dammekens, Els; Lafosse, Christophe; De Smedt, Bert
      Cognitieve neurowetenschappen en onderwijs: over een kloof en bouwstenen voor een brug (opens in a new window)
      Krachtig leren, cognitief neurowetenschappelijk benaderd ; 2015; pp. 13 - 25
      ACCO; Leuven / Den Haag
      ISBN: 978-94-6292-179-5

    • 06/06/2018 Tijtgat, Pieter; Franck, Karlijn
      STEMfluence / Amper Slim: Role Models on Social Media Encourage STEM-carriers (opens in a new window)
      Creative Colisions Programme; 2018; pp. 68 - 68
      Ecsite Annual Conference 2018, Date: 2018/06/07 - 2018/06/09, Location: Geneva
    • 31/05/2018
      Krachtig leren, dat doe je met je brein (opens in a new window)
      Fintraindag 2018; 2018
      Fintrain-netwerkdag FOD financiën, Location: Brussels
    • 17/11/2018
      STEM Amper Slim af op de toekomst van je leerlingen! (opens in a new window)
      VOB-VELEWE-VLA; 2018; pp. 19 - 19
      24ste Vlaams Congres van Leraars Wetenschappen, Date: 2018/11/17 - 2018/11/17, Location: Heverlee
    • 01/01/2016
      Wat doen we met ons BREIN in het BEWEGINGSONDERWIJS? (opens in a new window)
      Congres voor Lerarenopleiders: 'Professionaliseren IN en DOOR onderzoek', Date: 2016/02/04 - 2016/02/05, Location: Brussel

    • 22/01/2024
      Het recept voor een geslaagde les (opens in a new window)
    • 11/06/2018
      Veranderwijs.nu verhaal: Amper Slim (opens in a new window)
    • 06/03/2019 Tijtgat, Pieter; Van Avermaet, Piet
      Hoe kan onderzoek in het kleuteronderwijs de juiste richting aanwijzen? (opens in a new window)

    • 01/01/2010 Tijtgat, Pieter; Bennett, Simon J; Savelsbergh, Geert JP; De Clercq, Dirk; Lenoir, Matthieu
      Advance knowledge effects on kinematics of one-handed catching (opens in a new window)
      Sport en Geneeskunde: the Flemish/Dutch journal of sports medicine ; 2010; Vol. 43; pp. 32 - 33
    • 01/03/2008 Tijtgat, Pieter; Mazyn, Liesbeth; De Laey, Christophe; Lenoir, Matthieu
      The contribution of stereo vision to the control of braking (opens in a new window)
      Accident Analysis and Prevention ; 2008; Vol. 40; iss. 2; pp. 719 - 24
    • 01/11/2016 Tijtgat, Pieter; Bulckaert, Wouter
      Mythes over hersenen van leerlingen zijn hardnekkig (opens in a new window)
      Klasse voor Leerkrachten; 2016
    • 01/04/2010 Tijtgat, Pieter; Bennett, Simon J; Savelsbergh, Geert JP; De Clercq, Dirk; Lenoir, Matthieu
      Advance knowledge effects on kinematics of one-handed catching (opens in a new window)
      Experimental Brain Research ; 2010; Vol. 201; iss. 4; pp. 875 - 84
    • 01/10/2011 Tijtgat, Pieter; Bennett, Simon J; Savelsbergh, Geert JP; De Clercq, Dirk; Lenoir, Matthieu
      To know or not to know: influence of explicit advance knowledge of occlusion on interceptive actions (opens in a new window)
      Experimental Brain Research ; 2011; Vol. 214; iss. 4; pp. 483 - 90
    • 01/03/2015
      Fitte hersenen… Over de relatie bewegen, brein, leren (opens in a new window)
      Tijdschrift voor Lichamelijke Opvoeding ; 2015; Vol. 245; iss. 1; pp. 12 - 16
    • 01/09/2015
      Leg je rechterhersenhelft over je linkerhersenhelft en beweeg en beweeg en beweeg… (opens in a new window)
      Tijdschrift voor Lichamelijke Opvoeding ; 2015; Vol. 247; iss. 3; pp. 13 - 15
    • 01/01/2014 Tijtgat, Pieter; Madou, Tom; Cottyn, Jorge
      Move it, tape it, watch it, scroll it, save it, use it? De rol van videofeedback in de lerarenopleiding Lichamelijke Opvoeding (opens in a new window)
      Tijdschrift voor Lichamelijke Opvoeding ; 2014; Vol. 242; iss. 2; pp. 22 - 25
    • 01/01/2013 Tijtgat, Pieter; Vanrenterghem, Jos; Bennett, Simon J; De Clercq, Dirk; Savelsbergh, Geert JP; Lenoir, Matthieu
      Postural Adjustments in Catching: On the Interplay Between Segment Stabilization and Equilibrium Control (opens in a new window)
      Motor Control ; 2013; Vol. 17; iss. 1; pp. 48 - 61
    • 01/06/2012 Tijtgat, Pieter; Vanrenterghem, Jos; Bennett, Simon J; De Clercq, Dirk; Savelsbergh, Geert JP; Lenoir, Matthieu
      Implicit advance knowledge effects on the interplay between arm movements and postural adjustments in catching (opens in a new window)
      Neuroscience Letters ; 2012; Vol. 518; iss. 2; pp. 117 - 21
    • 28/09/2023
      Wist wetenschap jouw buikgevoel uit in de klas? (opens in a new window)
      Klasse voor Leerkrachten; 2023; pp. 52 - 57

    • 19/06/2012
      Advance knowledge effects on hand movements and postural adjustments in catching (opens in a new window)

    • 31/12/2021
      De prinses die alles weten wou (opens in a new window)
      Pieter Tijtgat en Odisee vzw; Brussel
      ISBN: 9789464513196
    • 01/01/2015
      Krachtig leren, cognitief neurowetenschappelijk benaderd (opens in a new window)
      Dammekens, Els; Lafosse, Christophe; De Smedt, Bert
      ACCO; Leuven / Den Haag
      ISBN: 978-94-6292-179-5
    © 2025 Odisee

    Disclaimer

    • Disclaimer
    • Privacy
    • instagram (opens in a new window)
    • facebook (opens in a new window)
    • linkedin (opens in a new window)
    • youtube (opens in a new window)
    • tiktok (opens in a new window)
    • English
    • Nederlands
    • Degree-seeking students
    • Exchange students
    • Postgraduate students
    • Studying@Odisee
    • Research

    Secundaire navigatie

    • About Odisee
    • Contact
    Register
    Degree programme
    • Bachelor of Business Management
    • Open days
    • Why Belgium
    Join
    • Register with a Flemish diploma
    • Register with a non-Flemish diploma
    • Admitted! What now?
    • Visa and Immigration Requirements
    • Blocked account
    • Tuition fee
    Programmes
    • Business
    • Digital
    • Education
    • Environment
    • Health
    • Social
    • Tech
    Join
    • Nomination - Registration
    • Why Belgium
    Start at Odisee
    • A smooth start
    • Counseling
    • Registration
    • Study costs
    • Inclusion
    Practical student information
    • Registration at the city hall
    • Calendars
    • Study Certificates
    • Monitoring studies
    • Change programme deregistration
    • Regulation
    • ICT
    Student Life
    • Buddy System
    • Library
    • Sports & Culture
    • Student Council
    • Student housing
    Go abroad
    • Go abroad during your studies
    Research by topic
    • Business
    • Education
    • Health
    • Social
    • Tech
    Research centres
    • CenSE | Center for Sustainable Entrepreneurship
    • Research Centre The Language Constructors
    • ExploRatio | Research Centre for Critical Thinking
    • The Centre for Family Studies
    • Healthcare Research Centre
    • Social Work Research Centre
    • UCE | User Centered Electronics & ICT
    • DUBiT | Sustainable construction and renovation
    • SALTO | Agro-Bio Research Group
    • BIT-O | Biochemical Innovation Team Odisee
    Our services
    • Our services

    Filter