Consumentengedrag of hoe marketing ook jouw gedrag bepaalt!

Marketing is gebaseerd op economie maar ook op gedrag en psychologie.  Het succes van bedrijven en organisaties staat of valt met  hun ‘klanten’ (cliënten, patiënten, leden, studenten, …). Maar hoe wordt die klant beïnvloed? 

📅 woensdag 17 april

🕘 van 13.30u tot 15.00u

🏫 Campus Aalst (Kwalestraat 154, 9320 Aalst)

Om alles vlot te laten verlopen, vragen we om een kwartier voor de start van de les aanwezig te zijn.

Volg jij een open les tijdens je schooluren? Raadpleeg dan het schoolreglement van je secundaire school zodat je gewettigd afwezig kan zijn.

Marketing mysteries: achterhaal hoe vrienden, familie en influencers mee beïnvloeden wat jij koopt

Duik samen met de eerstejaars studenten marketing in de geheimen van consumentengedrag.

Lijkt het jou wel wat om epische marketingcampagnes te bedenken?

Dan is een marketingopleiding misschien wel iets voor jou. Marketing draait niet enkel over goede advertenties bedenken. Marketeers moeten ook goed zijn in doelgroepen kiezen, verhalen vertellen, en het koopgedrag van mensen begrijpen. Want waarom kiezen consumenten precies het ene product over het andere? En waarom droppen ze soms snel en impulsief iets in hun winkelmandje maar denken ze voor andere producten veel langer na? Wel, daar zit een hele wetenschap achter. En in het vak consumentengedrag kom je erachter wat wetenschappers ontdekten over het menselijk brein en shoppen. Want iedere goede ondernemer of marketeer heeft ook inzicht in het ‘waarom’ van menselijk gedrag. 

In deze open les van consumentengedrag focussen we op de sociale invloeden op wat mensen kopen. In mensentaal: hoe hebben de andere personen rondom je ook een invloed op wat jij kiest. De meeste mensen denken dat ze helemaal alleen hun aankoopbeslissingen maken. Maar sta even stil bij de volgende situaties. In sommige gezinnen wordt alleen choco van een bepaald merk op tafel gezet. Veel jonge mensen kiezen de huidverzorgingsproducten die op Tiktok aangeraden worden. En lijkt het niet alsof skaters allemaal dezelfde kledingstijl dragen? Misschien maken we onze aankoopbeslissingen niet zo alleen als je eerst dacht?

Als je deelneemt aan deze open les, ontdek jij samen met de student-marketeers waarom jouw familie, vrienden en influencers een invloed hebben op jouw keuzes.

campus aalst

Schrijf in

Vul je gegevens in
We gebruiken je telefoonnummer enkel in dringende gevallen.