Hiervoor rollen we een intensief versterkingstraject uit met de ondersteuning van een coach vanuit de principes van samen opleiden, wisselleren en diepgaande integratie van attitudes, kennis en vaardigheden. Collectief leren, kritische reflectie en uitwisselen van evidence informed inzichten en ervaringen staan hier voorop. In deze samenwerking nemen we de verschillende actoren in het professioneel continuüm mee. Elke projectpartner voorziet ƩƩn coach die met drie quattroās op weg gaat (ƩƩn lerarenopleider, twee leerkrachten uit hetzelfde team en ƩƩn student). Dit quattro zal onder begeleiding van de coach in een Community of Practice (CoP) aan de hand van enkele afgebakende (hybride) evidence informed modules aangestuurd worden. De keuze voor de modules wordt bepaald bij de start van elk jaar-traject (intake). Hier wordt de beginsituatie en leernood op vlak van omgaan met diversiteit en samenwerking in kaart gebracht. Samen met de coach wordt er een traject op maat samengesteld: dit is de combinatie van een leervraag Ć©n de koppeling met een van de modules die praktische handvaten bieden om hun leertraject te sturen. Ter verdieping en volledige integratie van de attitudes, kennis en vaardigheden met een uitrolbare impact volgt er op de CoPās een intervisie voor de lerarenopleiders. Het einde van het eerste jaar-traject (aj 2021-2022) wordt gezien als een sleutelmoment waarbij inzichten uit het trajectproces worden benut als input voor bijsturingen in het tweede werkingsjaar.