We willen vrouwen en mannen tussen 45 en 65 jaar die een job combineren met een dubbele zorgtaak begeleiden bij het vinden van een goede combinatiestrategie. We hopen dat ze zo langer en met meer motivatie en engagement hun job kunnen combineren met zorg en een gezin.
We ontwikkelen een educatieve aanpak gericht op het versterken van de leerkracht om democratische vaardigheden in te oefenen in een superdiverse klas. We richten ons in de eerste plaats op het ontwikkelen van een context waar leerlingen zich āthuisvoelenā. Zo werken we aan āde democratische proeftuinā, een veilige omgeving waar jongeren het samenleven kunnen inoefenen.
In dit onderzoek gingen we enerzijds na of tewerkstelling in gevangenissen vorm kan krijgen als logistieke tewerkstelling. Anderzijds bekeken we wat de randvoorwaarden zijn voor het implementeren van een logistieke opleiding in de gevangenis.
Onderzoek rond (de visie op) inclusieve ondernemingen en de mate waarin de projecten binnen de ESF-oproep āInclusieve ondernemingenā onderbouwd zijn met wetenschappelijk gevalideerde inzichten en aansluiten bij de visie op inclusieve ondernemingen.
Metrolijn 5 doorsnijdt Brussel van west naar oost. De 28 haltes onderweg geven uit op een bonte mengeling wijken en buurten. Het multidisciplinaire dienstverleningsproject Metro5 wil die diversiteit in de kijker zetten door gratis krantjes te bedelen, met verhalen en portretten van buurtbewoners.
In this study, we examined, on the one hand, whether employment in prisons can be shaped as logistical employment. On the other hand, we looked at what the preconditions are for implementing logistics training in prisons.
We want to guide women and men between 45 and 65 who combine a job with a double care task to find a good combination strategy. We hope this will help them combine their jobs with care and a family for longer and with more motivation and commitment.
Hoe buig je controversiĆ«le themaās in de klas om tot leerkansen voor leerlingen? In dit onderzoeksproject ontwikkelen we een methodiek om waardegeladen kritisch denken te bevorderen bij leerlingen in de klas en tijdens museumbezoeken over gevoelige themaās.