Inloggen Bij Odisee - grote wijziging op komst!
Vanaf 26 februari ga je een aantal wijzigingen merken aan de manier van inloggen met je account bij Odisee. Lees deze pagina aandachtig en onderneem NU al de nodige stappen zodat je op 26 februari nog steeds kan inloggen zonder problemen !
Wat verandert er
Onderstaand leggen we beknopt uit wat er precies zal veranderen. Je kan ook hier een kennisclip bekijken die alles wat visueler maakt.
Wat moet jij doen?
Activeer NU al de KU Leuven Authenticator
Op deze pagina wordt haarfijn uitgelegd hoe je van start gaat met Multifactor Authenticatie met de Authenticator van KU Leuven. Je vindt hier ook een kennisclip waarin de verschillende stappen worden uitgelegd.
Zorg dat je het paswoord van je associatie KU Leuven account kent.
Waarom? Omdat dat vanaf 26 februari het enige paswoord bij Odisee zal zijn! Als je Odisee account momenteel een ander paswoord heeft, zal dat vanaf 26 februari wijzigen naar het paswoord van je Associatie KU Leuven Account. Je kan vanaf dat ogenblik je paswoord nog enkel wijzigen via de Associatie KU Leuven account pagina. Klik Hier als je je paswoord niet kent. klik hier als je je paswoord wil wijzigen. Wijzig je je paswoord bij de associatie KU Leuven? Dit wordt vanaf 26 februari ook het paswoord van je Odisee account.
Student?
Dan maak je vermoedelijk regelmatig gebruik van Toledo en dan ken je dat paswoord ongetwijfeld! Het is het paswoord dat je gebruikt bij het inloggen met je r-nummer (of s-nummer) op de Centrale Login pagina. Ken je jouw paswoord niet meer dan kan je het via deze link resetten.
Personeelslid?
Maak je gebruik van Toledo, SAP, TimeEdit of het KU Loket dan gebruik je daarvoor je u-nummer en bijhorend paswoord. Ken je dat paswoord of zelfs je gebruikersnaam niet meer? klik hier om je paswoord te wijzigen klik hier als je je paswoord bent vergeten en klik hier om je gebruikersnaam te achterhalen
Heb je nog een vraag of een probleem?
Heb je nog een probleem met het activeren van MFA? Waar moet je nu met welke account aanmelden? Waar kan ik mijn paswoord wijzigen?... je kan op de de pagina met de frequently asked questions (FAQ) een antwoord vinden op de meeste vragen. Je kan hier ook vinden per campus waar je terecht kunt voor extra ondersteuning. Op de campus Brussel, Aalst en Gent richtten we een apart lokaal in waar je kan binnenlopen en je vraag kan stellen aan de ondersteuner van dienst. Deze extra ondersteuning is aanwezig van 10/2/25 tem 28/2/25 van 8u tot 16u30.