Accounts activeren

Elke Odisee-student moet twee accounts activeren, een Odisee-account en een account van de associatie KU Leuven.

Je ontvangt hiervoor twee mails in je persoonlijke mailbox na de verwerking van je online inschrijving. Heb je één of beide mail(s) niet ontvangen (check eerst je SPAM-folder), stuur dan een mailtje naar sa@odisee.be.

Waarvoor je welk account gebruikt, lees je verder op deze pagina.

Student gsm bureau

Stap 1: Activeer je Odisee-account

Opgelet: Wacht minstens drie uur na ontvangst van de mail om je Odisee-account te activeren.

  • Open de mail ‘Activeren Odisee-account’

  • Klik op de link ‘Activeer hier je Odisee-account’
  • Je account, activatiecode en persoonlijk e-mailadres zijn automatisch ingevuld
  • Vul je gsm-nummer in
  • Zet een vinkje, klik op ‘Ga verder’ en volg de verdere instructies
activeer ODISEE-account_8

Stap 2: Activeer je associatie KU Leuven-account

  • Open de mail ‘Activeren account associatie KU Leuven’
  • Klik op de link ‘Activeer hier je account van de associatie KU Leuven’
  • Je gebruikersnaam is reeds ingevuld dus je kunt gewoon op 'volgende' klikken
  • Vul je rijksregisternummer en wachtwoord in
  • Herhaal je wachtwoord en klik op ‘Volgende’
activeer KUL-account_3

Je accounts zijn geactiveerd!

  • Je gebruikt je Odisee-account (voornaam.naam) om:
    • in te loggen op het studentenportaal 
    • je Odisee-mailbox te consulteren
    • je cursussen en handboeken te bestellen (via de website van de Standaard Boekhandel, behalve voor studenten van campus Schaarbeek)
    • in te loggen op pc’s van Odisee (leslokalen, bibliotheek,…)
  • Je account van de associatie KU Leuven (studentennummer) gebruik je om toegang te krijgen tot alle IT-toepassingen aangeboden door de Associatie KU Leuven, zoals:
    • je Loket (selfservice aanvragen attesten, uurrooster, ISP, examenkaart, examenresultaten...)
    • de elektronische leeromgeving Toledo
Studente kijkt op GSM