Online examen

 

Onderstaand vind je veel gestelde vragen bij de online examens.

Tip: In de antwoorden op vragen worden verschillende kennisclips getoond. Wie na het lezen van de toelichting snel nog eens alle kennisclips wilt doorlopen, kan dat doen via deze playlist.

Studenten leggen examen af

Vooraf

Indien je tijdens een online examen een technisch probleem ervaart, check eerst en vooral de statuspagina, alwaar alle reeds gekende technische problemen (en eventuele workarounds) worden opgelijst.

Bij technische problemen met laptop, internetverbinding en/of gebruikte technologie is het VERPLICHT onmiddellijk contact op te nemen met het ICT Help Center.

Als je door omstandigheden pas na de start van het examen aan je toets kan beginnen, neem dan steeds contact op met je docent.

  • Voor dringende problemen/ondersteuning tijdens online examens OFFCAMPUS bel je ALTIJD naar 0800/20.017 (+32 9 331 65 10 vanuit het buitenland) 
    TIP: noteer dit telefoonnummer en de URL van de statuspaginazodat je die altijd snel bij de hand hebt.
  • Voor het testexamen gelden andere afspraken, zoals aangegeven in het testexamenvak zelf.
  • Indien bij een technisch probleem de hulplijn niet bereikbaar is, verwittig dan onmiddellijk je docent.
  • Voor niet dringende problemen kan je best een ticket aanmaken via servicedesk.odisee.be,  tickettype “online les of examen, ondersteuning gevraagd"
Voor een vlot technisch verloop van het examen, is het noodzakelijk dat je ten laatste de dag voor het feitelijk examen het testexamen maakt. Dit is beschikbaar voor alle studenten die een xToledo-examen met Proctorio gaan afleggen. Lees hier meer!