Online examen

 

Onderstaand vind je veel gestelde vragen bij de online examens.

Tip: In de antwoorden op vragen worden verschillende kennisclips getoond. Wie na het lezen van de toelichting snel nog eens alle kennisclips wilt doorlopen, kan dat doen via deze playlist.

Studenten leggen examen af

Vooraf

Indien je tijdens een online examen een technisch probleem ervaart, check eerst en vooral de statuspagina, alwaar alle reeds gekende technische problemen (en eventuele workarounds) worden opgelijst.

Bij technische problemen met laptop, internetverbinding en/of gebruikte technologie is het VERPLICHT onmiddellijk contact op te nemen met het ICT Help Center.

Als je door omstandigheden pas na de start van het examen aan je toets kan beginnen, neem dan steeds contact op met je docent.

  • Voor dringende problemen/ondersteuning tijdens online examens OFFCAMPUS is het mogelijk dat een hulplijn geactiveerd wordt. De docent zal je op de hoogte brengen. Als dat het geval is, kan je bij problemen bellen naar 0800/20.017 (+32 9 331 65 10 vanuit het buitenland) 
    TIP: noteer dit telefoonnummer en de URL van de statuspaginazodat je die altijd snel bij de hand hebt.
  • Het is belangrijk dat je op voorhand een testexamen aflegt. De docent maakt hierover e nodige afspraken met jou.
  • Indien bij een technisch probleem de hulplijn niet bereikbaar is, verwittig dan onmiddellijk je docent.
  • Voor niet-dringende problemen kan je best een ticket aanmaken via servicedesk.odisee.be, tickettype “online les of examen, ondersteuning gevraagd"