Online examen

 

Onderstaand vind je veel gestelde vragen bij de online examens.

Tip: In de antwoorden op vragen worden verschillende kennisclips getoond. Wie na het lezen van de toelichting snel nog eens alle kennisclips wilt doorlopen, kan dat doen via deze playlist.

Studenten leggen examen af

Vooraf

Indien je tijdens een online examen een technisch probleem ervaart, check eerst en vooral de statuspagina, alwaar alle reeds gekende technische problemen (en eventuele workarounds) worden opgelijst.

Bij technische problemen met laptop, internetverbinding en/of gebruikte technologie is het VERPLICHT onmiddellijk contact op te nemen met het ICT Help Center.

Als je door omstandigheden pas na de start van het examen aan je toets kan beginnen, neem dan steeds contact op met je docent.

 

Het is aangewezen om al vooraf de gratis versie van Teamviewer te installeren op de laptop. Met dit programma kan je de medewerkers van de Servicedesk toestemming geven om je computer over te nemen.

Indien je binnen een aanvaardbare termijn kan worden voortgeholpen, dan kan je nog deelnemen aan het examen zonder evenwel extra tijd te krijgen (de inclusiemaatregelen gelden immers voor alle studenten). 

Indien er geen oplossing wordt gevonden voor het technisch probleem, wordt een ticket aangemaakt en zal de ombudsdienst gecontacteerd worden, die dan zal beslissen (in samenspraak met de docenten) of en wanneer een inhaalexamen kan georganiseerd worden.